Forretningsbetingelser for Audiocompagniet

Audiocompagniet følger naturligvis købeloven. Derudover skal du være opmærksom på følgende handelsbetingelser.

Kontaktoplysninger og spørgsmål

Her finder du vores kontaktoplysninger.

Spørgsmål vedr. produkter, funktionalitet, bestillinger på hjemmesiden, leveringstider, ordrestatus, fragt, reklamationer og fortrydelsesret stilles bedst via email eller telefon.

Generel information om virksomheden

Ejer: Søren Vittrup
Etableringsår: 2001
CVR-nummer: 26010284

Åbningstider

Butikken på Klostervej 23K

Åbningstid:

Mandag - fredag: 14 - 18
Lørdag: 10 - 13

Demorummet i Agedrup har åbent efter aftale.

Kontakt Søren på 4126 1234 eller Torben på 6128 6504 

Behandling af personoplysninger

Personoplysninger som indtastes på audiocompagniets hjemmeside, registreres i database til brug for service og eventuelle reklamationssager. Ingen oplysninger sælges til tredjemand. Du kan til enhver tid få slettet de oplysninger vi har om dig.

Der benyttes på hjemmesiden ’cookies’ som er en software der gemmes på din computer, i forbindelse med køb på vores webshop. Der benyttes anonym statistiklog, med henblik på at forbedre oplevelsen for vores brugere i fremtiden. Information som indsamles er f.eks. browsertype, styresystem, geografisk område mm.

Du kan ved køb på vores hjemmeside, aktivt vælge at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet kan let til- og afmeldes.

Bestilling af varer

Du kan bestille varer hos audiocompagniet på følgende måder:

I butikken, pr. e-mail, telefonisk eller via hjemmesiden.

En del varer egner sig ikke til postordre salg og kan derfor ikke bestilles til betaling med Dankort på hjemmesiden. Det gælder f.eks. nogle pladespillere, forstærkere og højttalere, som bør demonstreres, skal klargøres eller kræver speciel håndtering. Disse kan afhentes hos Audiocompagniet eller bliver leveret og installeret hos dig.

Alle priser på hjemmesiden angives incl. dansk moms, alle danske afgifter, told mv. Alle priser på hjemmesiden er angivet eksklusivt eventuelle fragtomkostninger. Købsaftaler via vores hjemmeside kan indgås på følgende sprog: dansk.

Når du har indgået en købsaftale med audiocompagniet, opbevarer vi købsfakturaen elektronisk. En papir- eller elektronisk kopi, vil blive tilsendt dig, umiddelbart efter en handel er indgået. Hvis du mister din faktura, kan du rekvirere en ny pr. e-mail.

Betaling af varer

Når du handler på vores hjemmeside, kan du betale på følgende måde:

Betaling med Dankort

Forudbetaling med bankoverførsel:

Danske Bank reg. nr. 3409 konto nr. 0011342760

IBAN DK0630003451061224
Swift: DABADKKK

Danske Bank
Flakhaven 1
DK-5100 Odense C

MobilPay: 15050

PayPal: sv@jungson.dk (+ 3,5%) Når du betaler via PayPal bedes du tillægge 3,5% til fakturabeløbet. We only accept PayPal after prior agreement and with af surcharge at 3,5%. 

 

Levering af varer

Pakning og forsendelse koster altid kr. 75,00 (kr. 60 + moms) med omdeling eller uden omdeling kr. 40,00 (kr. 32,00 + moms)

Vælges der ikke forsendelse - men kun afhentning - i indkøbskurven, regner vi med, at varen hentes i butikken eller vi får anden information. Forhør om prisen til Færøerne og Grønland samt øvrige udland.

Bestilte varer kan også efter aftale afhentes i butikken Klostervej 23K eller demorummet i Agedrup.

Hvis emballagen på din vare, ved modtagelse, er tydeligt beskadiget, skal du enten modtage den med forbehold – få post- eller fragtmanden til at underskrive på dette – eller nægte modtagelse, hvorefter varen vil blive sendt retur til os. Kontakt os pr. mail.

Leveringstid

Leveringstiden på din vare, afhænger af om den er på lager hos os. Lagervarer leveres normalt indenfor 1-3 hverdage. Varer som vi kan skaffe fra fjernlager leveres normalt indenfor 3-8 dage. Varer som ikke er på lager leveres normalt indenfor 1-2 uger.

Fortrydelsesret

Udelukkende gældende for salg via vores webshop, ej fysisk butik.

Som udgangspunkt har du 14 dages returret fra datoen for modtagelse af varen. Har du fortrudt dit køb, bedes du kontakte os via mail eller telefon. Ønsker du at returnere varen, kan dette kun ske såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den. Du må gerne pakke varen ud og bruge den men fortrydelsesretten bortfalder hvis du bruger varen på en måde, der helt åbenbart mindsker varens gensalgsværdi væsentligt. F.eks. er en ridse i en højttaler, eller en bule i en forstærker, stærkt værdiforringende.

Undlad venligst at påklistre fragtlabels, pakkemærkater, skrive mv. direkte på emballagen, da emballagen anses som en væsentlig del af varens værdi. Nogle varer, bl.a. ydelser og varer der er tilpasset specielt til dig, f.eks. højttalerkabler i en bestemt længde er omfattet af en begrænset fortrydelsesret.

Du er ansvarlig for returnering af varen til os, og det anbefales derfor at varen retureres som pakkepost og eventuelt værdiforsendelse, da du bærer bevisbyrden for at vare er returneret til os.

Du skal selv betale for returfragt, emballering mv. Du bedes vedlægge kopi af din købsfaktura og en beskrivelse af hvorfor varen returneres.

Det er desuden også muligt at returnere en vare til vores adresse.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en 24 måneders reklamationsret på alle varer. Du kan som kunde klage over fejl og mangler ved produktet, hvis de opstår indenfor denne periode. Det er dog en forudsætning af fejl(ene) ikke er opstået ved forkert brug af produktet eller uatoriseret indgreb, forsøg på ændring af produktet mv.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid. 2 måneder anses for værende rimelig tid. Der medfølger altid brugervejledninger til produkterne vi sælger – Læs dem før du går i gang med at tilslutte apparater mv.

Reklamationsretten er opdelt således: De første 6 måneder gælder en særlig formodningsregel. Her er det Audiocompagniet, der skal bevise at fejlen ikke var til stede, da varen blev leveret.

I de resterende 18 måneder er det kunden, der skal påvise at fejlen også var tilstede da varen blev leveret.

Vi forbeholder os muligheden for at fakturere minimum 500,- for håndtering af en uberettiget reklamation. Et godt eksempel er, at hvis en vare ikke er gået i stykker men blot fejlbetjent, kan der blive opkrævet et gebyr til dækning af tekniker og forsendelse. Derfor at det vigtigt at du selv undersøger produktet og evt. læser manualen, før du fejlmelder.

Er du i tvivl er du velkommen til at kontakte os.

Du kan sende eller indlevere en vare under reklamationsretten til vores adresse. Det er vigtigt, at du vedlægger en kopi af din købsfaktura og en beskrivelse af hvorfor varen returneres, og evt. også en returadresse, hvis denne ikke er angivet på fakturaen.

Afhængigt af fejltype og travlhed, forsøger vi at have dit apparat repareret og returneret til dig indenfor 3 uger.